17 Mart 2014 Pazartesi

Çilekli magnolia pudingi

Selam blogum.Biraz ara verdim farkındayım ,arayı kapatmaya çalışıcam artık.Pazarları bizim evde illaki tatlı yapılır .Bu hafta çilek almışken çoktandır yapmadığım bişeyi yaptım meşhur magnolia pudingi.Muzlusu da şahane oluyor,sanırım haftaya ondan da yapıcam,hem yapımı kolay ,hem de çok lezziz hafif bir tatlı.Ben tarifi burdan aldım.
Evde kremam olmadığı için bir paket toz krem şanti çırptım içine ve bebe bisküvisi yerine Eti"Burçak" kullandım(tadını daha çok seviyorum).Gelelim tarife:
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
3 çorba kaşığı nişasta
2 çorba kaşığı un
2 adet yumurta sarısı
1 paket vanilya
1,5 paket Eti" Burçak"(veya cici bebe 1 paket)
Çilek ve/veya muz
1 kutu süt kreması (200 ml)(ben 1 paket krem şanti kullandım)
Tüm bunları tencereye koyup devamlı karıştırarak pişirdim(şanti hariç).Pişince içine toz şantiyi ekledim ve mikserle ılınana kadar çırptım.Bardağın altına önce biraz bisküvi kırıntısı döktüm.Sonra ikiye böldüğüm çileklerin geniş kısma alta gelecek şekilde yanyana dizdim.Benimkilerin görseli pek hoş olmadı,bardağın alt kısmı üstle eşit olursa çok şık bir görüntü oluşuyor.
Çileklerden sonra krema döktüm ,yine bisküvi ,krema ve tekrar bisküvi .Araya isterseniz yine çilek koyabilirsiniz ,ben koymadım.Üştünü de şekilde göründüğü gibi süsledim.

Kremadan biraz arttırıp iki kavanoz da tiramisu yaptım.Evde kedi dili vardı ,onları kahveyle ısladım,kavanozun dibine dizdim ,sonra kremadan döktüm,bir sıra daha kedi dili koyup kremayla kapattım.Üzerine de bol kakao serptim.Şahane oldu.Sanırım bizim evde bu tür tatlılar artık kavanozda yapılacak bundan sonra.
Keyifli bir hafta diliyorum herkese !!!

9 yorum:

  1. elinize sağlık, sütlü tatlılar çok seviliyor..

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık. tiramisu kavanozlarınız çok ciciymiş.

    YanıtlaSil
  3. oyy oyy oyyy aklımı başımdan aldınnnn:)))

    YanıtlaSil
  4. Tatlılar hadi koş mutfağa derhal sende yap diyor :) ellerine sağlık, çok lezzetli görünüyor ve sunumlarda çok güzel, iyi haftalar olsun...

    YanıtlaSil
  5. Bebe bisküvisi yerine burçak kullanmak çok iyi fikir bence. Görüntü muhteşem, tadı muhtemelen daha da muhteşem. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. canım ellerine sağlık. bende pek bi seviyorum valla. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. bu akşam yapacağım muhakkak.bayıldım.harika görünüyor.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Bu minnak kavanozları nereden temin ettiniz acaba?

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık.Kaçtane kup çıkıyor ?

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!