14 Ocak 2015 Çarşamba

Haydi sepet örelim -diy basket

Dün çarşıdan aldığım hasır ipi denemesem ölürdüm herhalde.Çok kaliteli bir ipmiş,hazır sepetlerden hiç bir farkı olmayacak bitince.Gerçi diğer iplere göre örmesi çok daha zor.Sert olduğu için parmakları acıtıyor.Ayrıca bileğim de koptu sayılır.Benim gibi bileği arızalı olanlar için azcık zor ilerleyecek.Yine de yeni bişeyler denemekten memnunum.
 Markası ne ,nerden aldın,kaça aldın sorusuna gelelim.Bir markası yok.Hasır ip diye geçiyor.Etiket yok üstünde.Gramla satılıyor,hatta eski üsülde.Eve gelince ipi sarana kadar oğlanları perişan ettim.Bir daha böyle ip alma anne dediler.Haklılar ,çocukken annem hep bana tuttururdu ben de hiç hoşlanmazdım :)İpim yaklaşık 1,400 gr. gibi bişey geldi yanılmıyorsam ve 5 tl. tuttu.Nerden aldığıma gelince Bursa Cumhuriyet caddesindeki Reyhan pazarı veya ipçiler sokağı diye geçtiğini biliyorum.Dükkanın adı inanın aklımda değil,iki bayan işletiyor ve çoğunlukla hasır ip ve ithal ipler satıyorlar.Zaten sokakta sorarsanız size yardımcı oluyor esnaf.Ben o şekilde buldum.Sokaktan girince solda ,yanında büyük bir züccaciyeci var.Bir daha ki sefere ismini öğrenicam söz.Bu arada bir çok renk vardı,hepsinde de gözüm kaldı-pembe,mavi,yeşil,mor...
 Yapımına gelince - 4,5 mm tığ kullandım(bunu tavsiye ettiler),önce 5 zincir çekip kapattım sonra içine 10 sık iğne yaptım.Sonra ilmekleri çoğaltarak(bir yuvaya iki defa batarak) devam ettim.İstediğim boyuta gelince ilmekleri dörde böldüm ve her köşeye 4 defa batarak kare oluşturdum.Bunu tek sıra yaptım.Yuvarlak isterseniz bunu yapmiyorsunuz.Ben kare gibi olsun istediğim için öyle yaptım.Şimdi istediğim uzunluğa gelene kadar devam edip bitireceğim.


Umarım yardımcı olabilmişimdir.Keyifli bir çarşamba olsun !

26 yorum:

  1. anlatımın çok samimi ve güzel.. sessiz okuyucunum ben.. hasır ipi de denemesem ölürüm sanırım :) teşekkürler anlatım için <3

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş ellerine sağlık, yıkanınca bozulma oluyor mu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pek yıkamam herhalde ,silkelerim gider :)hasır tabii ki bozulur ama hangimiz sepetleri yıkıyoruz ki

      Sil
  3. Çok seviyorum bu örgü sepetleri, bizim evde her yerdeler. Sehpanın üstünde duruyor biri mesela, bardak altlıklarını koyuyoruz, birinde makyaj malzemeleri, diğerinde desenli bantlar...
    Biz ingiliz ipi ile penye ipler ile ördük Funda ile. İngiliz ipi senin ördüğün hasır ipe göre daha yumuşak, bir de onunla dene istersen, hem örmesi kolay hem de aynı etkiyi veriyor hasır ip ile...
    Güle güle kullan şimdiden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniycam çünkü ciddi zor oluyor örmek epey sert bir ip ,sağol Aydacım

      Sil
  4. süper olmuş ellerine sağlık....Bursada reyhan pazarını bildim...gidersem alırım bende...

    YanıtlaSil
  5. bu ipe kağıt ip deniliyor, çanta yapmıştım ben de, blogumda var.Sepette çok hoş görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Ayyy dayanamadım ve gittim aldım 😊 koyu pembe aldım, inşallah yaparsam da bişeye benzerse paylaşırım fotoğrafını... Senin tarif ettiğin yere kadar inecek vaktim olmadı çiçek ızgaranın ordaki pasajın alt katında buldum ben de ordan aldım... Sanırım senin dediğin yerin adı da İlmek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay çook merak ettim şimdi harika bişey olucak eminim

      Sil
  7. kışın yapılabilecek en iyi uğraş örgü sanırım :)

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş eline sağlık, bir ara bende denemek isterim çok şık..

    YanıtlaSil
  9. zor olan bitince daha süper oluyor dimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım aynen öyle :)

      Sil
    2. geleceğim canım ama şimdi sömestr tatili geldi
      çoluk çocuk programlarınız olur ben tatilden sonra gelirim diye düşünüyorum..

      Sil
  10. Baştan sona detaylı ve en ince ayrıntısına kadar zahmetle anlatmışsın. Çok da beğendim. Ellerine emeğine sağlık canım;)

    YanıtlaSil
  11. Bende büyük yuvarlak bir sepet ördüm.
    hasır ip fikri harika

    YanıtlaSil
  12. Yanıtlar
    1. Zeynep söyledi öyleymiş ben hiç tutamiyorum aklımda

      Sil
  13. Bende ormeye basladim ama sizinki gibi durmuyor marullaniyor yeni basladigim icin anlamiyorum aacaba sizinkide oyle olmusmuydu

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Smilena,bir tane de yuvarlak örmek için sayıları ve yapımını anlatabileceğin bir post hazırlarmısın sen çok güzel anlatıyorsun ve ben başarıyorum anlatıklarını örmeyi harikasın

    YanıtlaSil
  15. Çok teşekkür ederim ayrıca siteme ziyaretlerinizi unutmayın.
    http://islamguzelahlaktir.blogspot.com/

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!