14 Nisan 2015 Salı

Kese kağıdıyla kukla yapımı

Oldum olası kağıtla bir şeyler yapmaya bayılırım.Dün gece Tchibo'nu "Keyifle Tasarla " yarışması için oğlancıkların da onayı ,katkısı diyemeyeceğim ,bunları yaptım.Birinin ödevleri çoktu,diğerinin almanca sınavı var diye anneleri bir başına yaptı.Zaten ben onlardan meraklıyım,maalesef şimdiki çocuklar varsa yoksa internet.İyi ki çok sıkı kuralları olan bir anneyim,hafta içi her şey yasak bizde.
Yapımı çok kolay sadece renkli karton,kalemler ve yapıştırıcı gerekiyor.Gerisi biraz hayal gücü.Biz bunları daha önce Artzooka'da görmüştük.Çok sevdiğimiz bir kendin yap programı.Bayılıyoruz ailecek.Ben karton olarak Tchibo'nun renkli kartonlarını kullandım.Ebat olarak "A4 "kağıdı gibiler.
Bir yeşil canavar...
Şapşik bir baykuş....
ve gri bir robot yaptım...
Gelelim yapım aşamasına:
1. Kağıdı şekilde görüldüğü gibi katlıyoruz,daha sonra kenarlarını yapıştırıyoruz,yani bir dikdörtgen oluşturuyoruz.
2. Burada kese kağıdının dibini oluşturmak için fotoğrafta görüldüğü gibi katlıyoruz.Yapışık yerlerin arkada kalması gerekiyor.
3. Kıvırdığımız kısımları üçgen oluşacak şekilde açıyoruz.
4.ve 5. Bu sefer karşılıklı gelen üçları üçgen şeklinde kıvırıyoruz.
6. Kıvırdığımız üçları yapıştırıyoruz ve bu şekilde kese kağıdının dibini oluşturmuş oluyoruz.
7. Renkli kartonlarla kanat ve ayakları kesiyoruz,keçeli kalemle tüyleri çiziyoruz,beyaz kartonla göz kesip ,iç noktalarını siyaha boyuyoruz.
8. Burada parçaları yapıştırıp ,  ayrıntıları yapıp tamamlıyoruz.
9. İşte baykuşumuz hazır.Bu metodla bir çok şey yapabilirsiniz.Önemli olan keseyi yapmak.
Sanırım anlatmayı başarmışımdır.Haydi şimdi sıra sizde.Yavrularınızla hem kaliteli hem de keyifli saatler geçirebilirsiniz,hem de Tchibo'nun düzenlediği "Keyifle Tasarla"(TIK TIK...) yarışmasının 150 TL.'lik hediye çekinin sahibi siz olabilirsiniz.
Kolay gelsin !!!

2 yorum:

yorumlarınız için teşekkürler !!!