18 Temmuz 2016 Pazartesi

Penye ipinden clutch yapımı

Hello ,söz verdiğim gibi penye clutch yapımını paylaşıyorum.Aslında inanılmaz kolay bir yapımı var.Tığ işi biliyorsanız tamamdır.

DSC_0013


collage1

Önce zincirle başlıyoruz . Ne kadar büyük olmasını istiyorsanız o kadar zincir çekiyorsunuz . Ben 32 çektim . Sarı ipim biraz kalındı , kırmızıyı 38 le başlamıştım , elinizde varsa clutch çanta ölçerek çekin dilerseniz . Başlıyoruz . Zinciri çektik , sonra 3 zinciri boşta bıraktık ve  31'ci ilmeye batıp,sıranın sonuna gelene kadar ikili trabzan ile devam ettik . Buraya kadar tamam mı ??? Sıranın sonuna geldiğimiz(fotoğraftan da takip edebilirsiniz) son yuvaya 3 defa batıyoruz ki alt sıraya örgüyü toplamadan geçebilelim diye,yani köşeyi oluşturuyoruz . Bunu sadece ilk sırada yapıyoruz , iki kenara da . Daha sonra tam ortadan katlayın örgüyü ve örmeye devam edin.Bu şekilde hep dıştan örmüş oluyorsunuz,yani döne döne . Anlatabildim mi acep :))
DSC_0025collage2
Şimdi gelelim bir üst sıraya nasıl geçeceğiz . Son ilmeğe geldiğinizde yani sıranın sonuna  , ipi hiç dolamadan karşılıklı iki yuvayı birleştiriyoruz . Bir sonraki sıraya da geçmek için , 2 zincir çekiyoruz(fotoğrafa bakarsanız anlaşılır)ki bir sonraki sırayı oluşturabilelim diye . Bu şekilde 11-12 sıra devam ediyoruz . Tabii burası yine sizin tercihinize kalmış . Bu da bittikten sonra dilerseniz içini astarlaya bilirsiniz . Ben kırmızıyı astarladım . Clutch'ın tam   boyutunda kese diktirdim, sonra elimde fermuarla birlikte birleştirdim .Çok kolay dikildi .Fermuar olarak ,metal fermuar kullandım . Her yerde rahatlıkla bulabilirseniz,renk renk ,boy boy.Ben kapalı çarşıdaki bir tuhafiyeci den(tuhaf şeylerin satıldığı yer :)) aldım . Fermuarın ucuna da yine tuhaf şeylerin satıldığı yerden 1 tl.'e püskül alıp taktım.Fermuarı  5 tl.'e aldım bilginize.

DSC_0010

DSC_0005

13

DSC_0006

DSC_0001
İşte çantanın yapımı böyle.Umarım yardımcı olabilmişimdir.Kolay gelsin kızlar !!
collage
P.S. Hediye yapacaksanız böyle minnoş etiketler yapmayı unutmayın.

Sevgiyle kalın.Zira sevgi bu dünyayı kurtaracak.

10 yorum:

  1. Çok güzeller, ellerine sağlık. Ben de bu aralar hevesle bakıyorum penye ip projelerine. Bu çantayı senin tarifinle yapabilirim sanırım. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. ikisine de bayıldım, bende örmek istiyorum ama elimden tığ işi hiç gelmiyor. Keşke ufacık bir yapım videosu çekseniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nette var aslında videolar.Maalesef bende çekecek kimse yok.olsa hemen :(( erkekleri kandırmamlazım yani

      Sil
  3. anlatımı harika fotoğrafları harika :) hediye için etiketleri bile düşünüp yapmışsın ellerine sağlık çok güzel görünüyor.benim de penye iplerim öylece duruyor...paspas düşünmüştüm ama benimki hala düşüncelerde...

    çok güzel olmuş ellerine sağlık tekrar :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!