3 Ocak 2017 Salı

Amigurumi Kurbağa Kitap Ayracı yapımı 🐸

Sözlerimi tek tek yerine getirmeye çalışıyorum . Geçenlerde bu kitap ayracını bir takipçim Pinterest 'te görmüş , fakat yapamamış , yapımını paylaşmamı rica etti . Kıramadım oturdum ördüm , sonra da tarif ettim . Bugün de  Instagram hesabımda sizinle paylaştım ve sizden de yapımını paylaşın talebi gelince , bu postu yazmam şart oldu .

DSC_0289

Yapımı çok zor değil ,  fakat biraz uğraştırıyor . Minik şeyler daima daha zor yapılıyor . Neyse umarım tarifim açıklayıcı olur . İp olarak pamuklu bir ip tercih ettim "Apple" gibi(benimki "Dinç -Fuji"), tığ numaram da 3 mm . İki vidalı göz kullandım ve içi için de dolgu elyafı . Şimdi gelelim yapımına  . Önce kafadan başlıyoruz . Bunun için iki yarım yuvarlak örüyoruz. Önce 4 zincir çekiyoruz(veya sihirli halka ile de başlayabilirsiniz) . Zinciri kapattıktan sonra içine 6 sık iğne yapıyoruz , 2. sırada 12 sık iğne , 3.sırada 24 ve arttırmayı bırakıp toplamda 6 sıra örüyoruz . Bu şekilde 2 parça yapıyoruz , sonra yarısını dikiyoruz , yani birbirine tutturuyoruz . Geri kalan kısım ağız olacağı için dikmiyoruz . İç ağız kısmı için siyah ip kullandım . Yine 4 zincir çektim,kapattım. Sonra içine önce 6,12,24,36 olana kadar arttırıp 7 sıra ördükten sonra bitirdim . Minik bir ayrıntıdan bahsetmeden geçemeyeceğim .Sıra sayısı ipin kalınlığı ve elinizin sıklığına göre değişebilir , bir fazla iki eksik sıra olabilir . Ona siz karar vereceksiniz - okeyto . Geldik kurbişin diline , uzunluğu yine size kalmış  , ben biraz uzunca yaptım .Yaklaşık 25 zincir çektim ve daha tok durması için , zincirin üzerine bir sıra sık iğne yaptım , fakat sadece batıp çıkartım  , ip çekmeden . Bunu yaptıktan sonra siyah yuvarlağın tam ortasından geçirip diktim,yani sabitledim . Gövde için yaklaşık 27 cm. uzunluğunda zincir çektim ve yine dili yaptığım gibi üzerine sık iğne geçtim . Kollar da yaklaşık 6 cm . oldu ,onları da aynı şekilde yapıyoruz ,gövde ve dil gibi . Gözler için 4 zincir çekip birleştirdim . Sonra önce 6 sık iğne yaptım , 2. sırada sayıyı 9' a çıkardım ve toplam 4 sırada bitirdim . Tam ortasına vidalı gözleri takıp , içine de elyaf doldurduktan sonra başın üst kısmına diktim . Buraya kadar okeyto mu . Gelelim ağız kısmına . Örmüş olduğumuz siyah daireyi , kurbağanın kafasının içine elyaf doldurduktan sonra , kenarlarından tutturarak dikiyoruz ve kafamız hazır . Bundan sonra gövdeyi dikiyoruz ve kurbiş kitap ayracımız hazır . Umarım açıklayıcı olmuştur tarifim . Çekinmeden sorabilirsiniz takıldığınız yerde . Kesinlikle cevaplarım .
DSC_0298
DSC_0303
İşte böyle benim kurbişkomun tarifi . Bu gece patiğin patternini de çıkarmaya çalışacağım . Yarın da ilk fırsatta paylaşırım . Sağlıcakla kalın , sevgiyle kalın ,hoşgörüyle kalın !!!
DSC_0310
Çok şapşik olmadı mı yaaa....
Belki öpersem prense dönüşür , kimbilir...
DSC_0313

5 yorum:

  1. Ay bu ne şirin şey böyle, ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  2. çok şeker olmuş gerçekten, elleriniz dert görmesin. İlk fırsatta ben de denemek için sabırsızlanıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir çalışma olmuş, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. olmuyor olmuyor olmuyor dikimi bir türlü yapamıyorum sanırım usta işi bu tarif aslında acemi de sayılmam ama bilemiyorum. söz vermiştim ama yok olmadı.

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!